Přejít k hlavnímu obsahu
Dr.Hyenik - Čt, 12.03.2020 - 12:00

Acus One Forstrings 6T RED: červená se line záře...

Poslední článek v řetězci akustického kytaristy – nejčastěji kombo, může mít zásadní vliv nejen na kvalitu produkovaného soundu, ale i na důležitou zvukovou pohodu a oporu samotného hráče. Jednu žhavě rudou kostku z limitované edice jsem měl možnost otestovat.

Někoho možná překvapí, že slunná Itálie je světovou velmocí v oblasti výroby reproduktorů a zesilovačů. Známých firem i firmiček jsou tam desítky a tato konkurence samozřejmě v průběhu času generuje nejen vysokou kvalitu, ale také kvůli odlišení nutnost vyvíjet nové konstrukce a technologie a samozřejmě také vyšší koncentraci odborníků a vyškolených pracovníků. Jednou z takových špičkových firem je i ACUS zaměřená hlavně na ozvučení akustických nástrojů.

Firmu jsem samozřejmě znal, ale vzhledem k tomu, že můj současný styl pódiového zvučení jde sice taky italskou cestou (ale přes aktivní monitor RCF), tak jsem neměl potřebu ji blíže prozkoumávat. Ale když jsem byl redakcí Frontmana osloven, abych udělal test limitované edice komba ACUS One Forstrings 6T, tak mě nejprve zaujala především jeho rudá barva. Může to vypadat jako nepodstatný detail, ale když máte hodně věcí, tak se naučíte oceňovat jejich odlišnost i vizuální.

Už dávno to u mě odstartoval příběh kolegy, jak jednou na letišti zachránil svůj sytě červený cestovní kufr, protože mezi těmi ostatními černými se vyjímal natolik, že si všiml, jak ho nakládají do nesprávného letadla. Kromě charakteristického kufru se od té doby snažím mít odlišné a jedinečné např. kytarové obaly, zesilovače nebo i kabely. A párkrát mi to už výrazně ulehčilo orientaci v temné šatničce přeplněné vybavením dalších šesti vystupujících kapel. Navíc jste tak více zapamatovatelní pro publikum, což je další čím dál významnější plus. Dodnes si spousta kytaristů vzpomene na červený Marshall Dodo Doležala, protože byl tenkrát prostě vyjímečný.

Kombo jsem si vzal do odhlučněné zkušebny, zapojil svého Aviana a jal se zkoušet. V prvé řadě mě vždy zajímá zvuk a teprve potom ty ostatní věci – a musím říct, že to s ACUSem bylo docela rychlé, protože kvalitní zvuk jsem měl nastavený doslova za pár vteřin a pak už ladil jenom detaily a sledoval chování při různých nastaveních a hlasitostech. Relativně malá a lehká kostka má dostatek basů a celkově příjemný teplý a přirozený zvuk, který zmiňují i další recenzenti ze světa. Ostatně nejlépe posuďte sami, jak mi to znělo.

Ten zvuk mě hodně oslovil, protože v těchto malých rozměrech bývá přenos přirozených basů často problém, aku kombíčka bývají hodně středová až plechová, což může sice být výhoda pro odposlech do vícečlenné kapely, ale pro sólistu to nemusí být vždy inspirující. Se středy je ostatně dobré být opatrný i u ACUSu, protože při přidávání se začala projevovat ve větší míře zpětná vazba. U dalších frekvencí až při opravdu vysoké hlasitosti.

Nemám moc rád prvoplánovitě nacinkané akustické kytary, takže i ukázka je spíš kulatější, nicméně výšky jsem zdaleka neměl na maximu, takže by bylo možno ho ještě dle libosti projasnit. Knoflíky mají zřetelně viditelné bílé šipky, které usnadňují orientaci v množství ovladačů.

Nespolehl jsem se samozřejmě jenom na okamžité dojmy a na závěr jsem rudou krychličku srovnal se svým gearem. Mnohokrát prověřené minikombo AAD bylo doslova poraženo na hlavu přirozeností, kvalitou a čistotou projevu, což při okamžitém přepínání vyšlo jasně najevo. Takhle si představuju kvalitně ozvučenou akustickou kytaru zdaleka nejen na italský způsob. Aktivní monitor RCF sice měl citelnou rezervu stovek wattů, ale opět v samotném zvuku vítězil ACUS. Tyhle frekvenční rozdíly sice bych doladil svým pedalboardem, ale kdo se nechce zabývat dalšími věcmi a chce mít všechno doslova v jedné kostce, tak doporučuju minimálně ACUS vyzkoušet. Zvukově to je totiž jedno z nejlepších kombíček, které jsem za dlouhá léta měl v rukách. Komu by snad neseděla atraktivní červená, může se samozřejmě poohlédnout po klasičtějším dřevěném vzhledu a je možnost i obligátní černé nebo čistě bílé.

Nebojím se napsat, že ACUS One Forstrings 6T je tak ideální pódiové řešení pro akustické sólo/duo/trio a pro menší prostory (do cca 50 posluchačů), nebudete potřebovat ani zvukaře. Obsahuje všechno, co takové intimnější hudební těleso potřebuje a je dostatečně malé a lehké na transport. Určitě doporučuji k němu doplnit originální tašku a výškově stavitelný stojan (kterým si ho můžete zvednout do pozice blíž uchu). Závěrem bych řekl, že pro mě tedy barva rozhodně hraje!

Tagy Acus Acus One Forstrings 6T RED
Multikytarista na experimentální cestě k netradičním zvukovým a stylovým souvislostem za pomoci všemožných nástrojů, technik i obskurních pomůcek... Dle magazínu Whiplash také hudební úchyl, tajuplný intelektuál s vizáží přerostlého Harryho Pottera, akustický Thordendal ze Vsetín...
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY